Az Azolo oldal sokszáz olyan könyvhöz tartalmaz játékos kérdéssort, melyet a gyerekek olvashattak vagy hallhattak szüleik felolvasásában.
Célunk, hogy a gyerekeket játékosan segítsük a minőségi szövegértés kialakításában, az értő olvasás fejlesztésében és abban, hogy megszeressék az olvasást. Tekintve, hogy a mai gyerekek nagyon otthonosan mozognak az online térben, úgy gondoltuk, összevonhatjuk az olvasást és az online játékot: az AZOLO.hu oldalon a gyerekek az általuk olvasott könyvek tartalmára vonatkozó rövid kérdéssor megválaszolásával adhatnak számot szövegértésükről. Minden jó válaszért pontot kapnak, így a pontgyűjtés motiváló erejét kihasználva növelhetjük az olvasókedvet.
A játék végén három nyertes osztályt/csoportot fogunk sorsolni, akik az iskolai könyváraknak nyerhetnek értékes könyvcsomagokat.
Elsősorban általános iskolai 2–4. osztályos csoportokat vagy osztályokat, a szülő vagy pedagógus vezetésével.
Iskolai csoport jelentkezése esetén a pedagógus vagy szülő regisztrálhat az Azolo.hu felületen, és online követheti a csoportjában levő gyerekek teljesítményét is.
A jelentkezéshez először a csoport együtt – akár kivetítve vagy okostáblán – kitölt egy könyvhöz tartozó kérdéssort, hogy a csoport minden tagja számára érthető legyen, hogyan működik a rendszer. Miután kitöltötte, másolja be a kérdőív linkjét a nevezési e-mailbe – az Azolo.hu lépésről lépésre jelzi a következő teendőt –, amit az Azolo hivatalos e-mail-címére (azolo@nagykar.hu) kell elküldeni.
Az e-mail elküldésével a regisztráció megtörténik, amiről rövid időn belül visszaigazolást is kapnak a jelentkezők.
Mivel a jelentkezők sokfélék lehetnek, igyekszünk több olyan kategóriát kijelölni, amely minden játékosnak esélyt ad. Az őszi kihívás folyamán a következő három különböző kategóriából sorsolunk egy-egy nyertest:
Az Azolo által kifejlesztett rendszerben a pedagógusok osztályonként követni tudják a gyerekek olvasási szokásait: mit olvasnak, hány könyvet ismernek, melyik könyvet hogyan értékelik, és mennyire értik meg ezeket a szövegeket. A rendszer tökéletes eszköze az olvasásra ösztönzésnek és a szövegértés felmérésének is, valamint nagyon átlátható, folyamatos visszajelzést ad a tanítóknak.