A Móra Kiadó és az Azolo program játékos olvasókihívásra invitál kisiskolás csoportokat a 2024. december 1-től 2025. január 8-ig tartó időszakban.
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: december 15.
A kihívás célja, hogy a gyerekeket játékosan segítsük a minőségi szövegértés kialakításában, az értő olvasás fejlesztésében és abban, hogy megszeressék az olvasást − mindezt a www.azolo.hu oldalon egy online játék keretei között, ahol az általuk olvasott könyvek tartalmára vonatkozó rövid kérdéssor megválaszolásával adhatnak számot szövegértésükről. Az Azolo oldal sok száz olyan könyvhöz tartalmaz játékos kérdéssort, melyet a gyerekek olvashattak vagy hallhattak szüleik felolvasásában.
Elsősorban általános iskolai 2–4. osztályos csoportok vagy osztályok jelentkezését várjuk a szülő vagy a pedagógus vezetésével. Jelentkezni az azolo@nagykar.hu címre küldött levéllel lehet 2024. december 1-től 2024. december 15-ig. Jelentkezésüket rövid időn belül visszaigazolják a szervezők, és elküldik a játék menetére vonatkozó technikai információkat.
A csoport tagjainak a kihívás folyamán minél több könyvre vonatkozó kérdést kell megválaszolniuk a felületen, és minden jó válaszért pontot kapnak. A cél, hogy a megadott időszakban minél több pontot gyűjtsenek. A tanárként bejelentkező felnőtt minden résztvevőnek a munkáját követheti a felületen.
Mivel a közösségek nagyon eltérőek lehetnek, a következő három szempont alapján sorsolunk egy-egy nyertest, aki az iskolai könyvtárat a Móra Kiadó által biztosított értékes könyvcsomaggal gazdagítja:
Ha az osztály még nem ismeri az Azolo (www.azolo.hu) működését, javasoljuk, hogy közösen válaszoljanak (pl. okostábla segítségével) egy, az osztály által ismert könyvhöz tartozó kérdéssorra ennek a linknek a segítségével: https://azolo.hu/azolo/konyvek-listaja.html
Az Azolo rendszerében a pedagógusok követni tudják a gyerekek olvasási szokásait. Láthatják, hogy mit olvasnak, hány könyvet ismernek, melyik könyvet hogyan értékelik, és mennyire értik meg ezeket a szövegeket. A rendszer tökéletes eszköze az olvasásra ösztönzésnek és a szövegértés felmérésének is, valamint könnyen átlátható, folyamatos visszajelzést ad a tanítóknak.