Az év pedagógiai eseménye!
2024. január 27.
Budapest Kongresszusi Köpont
január 27-én, a Budapest Kongresszusi Központban rendezik az év pedagógiai eseményét, a Pedagógus Expo-t. Az érdeklődőket négy teremben az oktatást érintő előadásokkal várják, és több, mint ötven kiállító kap lehetőséget a bemutatkozásra.
Idén első ízben nyílt lehetőségünk előadóként is részt venni a rendezvényen. Szakértő szerzőink a Móra Teremben beszélnek a hatékony tanulásról, tehetséggondozásról, az élményszerű olvasásról, az óvoda-iskola átmenet megkönnyítéséről és arról, hogy mi lehet gyermekeink hosszútávú jóllétének záloga. Előadásainkra és kiállítói standunkhoz szülőket és pedagógusokat is szeretettel várunk.
11:45–12:15
Kozsánné Tóth Marianna – mesterpedagógus, tehetségfejlesztő tanár
Hatékony tanulás Játékos lépőköveken át! - A tanulási önismeret gyakorlatcentrikus fejlesztése 8-16 éves korosztály számára
A tanulás újraértelmezése égető probléma napjainkban az oktatás minden színterén. A gyerekek differenciált fejlesztése éppen egyénített problémáikból adódóan szórt képet mutat a tanulási módszerek és eszközök tekintetében az iskola mindennapi életében és a szakórákon a lemaradó tanulónak éppen úgy, mint az átlag feletti képességekkel bíró, tehetséges diáknak. A pedagógusok számára az amúgy sem túl gazdag szakirodalom eddig nem nyújtott elegendő segítséget a 10-16 éves korosztály számára, mert a hatékony megoldások csak a konkrét helyzetbe belehelyezkedve találhatók meg.!
12:30–13:00
Szloboda-Kovács Emese – gyógypedagógus
Mi a hosszútávú jóllét záloga? Az impulzuskontroll és az érzelemszabályozás tanításának fontossága gyermekkorban
Mindannyian azt szeretnénk, ha kicsinyünkből boldog ember válna. Sem az IQ, sem az akadémiai tudás felhalmozása vagy az anyagi javakkal elhalmozás nem garantálja azonban, hogy sikerül elérnünk a pici hosszútávú jóllétét. Mik azok a képességek, amelyek fejlesztésével biztosan egészségesebb és harmonikusabb lesz az élete? Az előadásból kiderül, milyen kompetenciák fejlesztését kell sokkal komolyabban vennünk, mint eddig.
13:15–13:45
Csájiné Knézics Anikó – tanító, mesterpedagógus
Tedd élménnyé az olvasást! – Tippek, gyakorlatok pedagógusoknak és szülőknek
Azt látjuk, hogy az olvasóvá nevelést minél korábban és minél élményszerűbben kell elkezdenünk gyermekeiknél. A “hogyan” kérdése a digitalizáció uralta világban azonban egyre égetőbb, mert a jövő generáció sorsa múlik rajta. Az online tér és a virtuális játékok a mai z és alfa generáció tagjainak az alapmodell, a szinte kizárólagos életforma, ehhez képest egy offline cselekvést, egy hagyományos, kopottasnak tűnő szórakozási formát népszerűsíteni igazi kihívás. De valóban nehéz a dolgunk vagy csak perspektívát kellene váltanunk?
Dr. Jeanett Vos és Gordon Dryden – Az én könyvtáram reprezentatív olvasáskutatás eredménye, 2017
14:00–14:30
Kerekes Valéria (mesteroktató, ELTE TÓK Neveléstudományi Tanszék) – Böddi Zsófia (egyetemi adjunktus, ELTE TÓK Neveléstudományi Tanszék)
Az óvoda-iskola átmenet komplex és tudatos támogatása a játékos készségfejlesztés mentén
Az óvoda-iskola átmenet és az iskolakészültség kérdésköre kapcsán gyakran méltatlanul héttérbe szorul az érzelmi és szociális készségekre történő fókuszálás. Interaktív előadásunkban betekintést kínálunk abba, hogy miként fejleszthetjük játékkal és mesével ezeket a területeket, a minél sikeresebb iskolakezdés érdekében.