A gyerekeket sok minden érdekli. Bármi újdonságra azonnal lecsapnak, és szívesen foglalatoskodnak vele. Ha azonban egyszerre sok mindennel próbáljuk lekötni a figyelmüket, kifáradnak, szétszórttá válnak. Pedig az összpontosított, tartós figyelem nélkülözhetetlen mindenféle megismerési folyamatban. Az iskolai munka során ez a képességük az eredményesség nélkülözhetetlen feltételévé válik. Ezért érdemes már óvodás korban olyan helyzeteket teremteni a számukra, amikor fejlődik a figyelmük.
A foglalkoztató az óvodások iskolára való felkészülését segíti. Egy-egy figura összeállítása több részfeladatból áll: megfigyelés, rajzolás, színezés, kivágás, összeállítás, ragasztás. Ezek mindegyike valamilyen részképességet fejleszt. A legfontosabb azonban, hogy a gyerekek kellőképpen figyelni tudjanak arra, mit és milyen sorrendben kell elvégezniük ahhoz, hogy sikerrel járjanak.
Nem kell egyszerre mindent elvégezniük. Haladjanak saját igényeik és kedvük szerint. Nem baj, ha nem tökéletes a végeredmény, a lényeg, hogy örömmel végezzék, és tevékenységüket siker koronázza. Ez ugyanis a kulcsa iskolai sikerességüknek is.