"A játék fejlődése, a gyermekek játékának támogatása kiemelt terület az óvodai nevelésre való felkészülésben. Három kiváló, sokéves tapasztalattal rendelkező szakember lényegre törő áttekintését olvashatjuk ebben a könyvben az óvodáskorú gyermekek játékáról, a játéktípusokról, a játékban rejlő fejlődési és élményfeldolgozási lehetőségekről.
A nemzetközi szakirodalomra is építő, új fogalmakat is behozó összefoglalóhoz remekül kapcsolódnak a valós játékhelyzetek. A konkrét példák tagolt, részletes leírása révén a szerzők a gyakorlatban is értelmezik az elméleti fogalmakat. Megismerhetjük a szituációk előzményét és körülményeit, rámutatnak a dilemmákra, a lehetséges konfliktushelyzetekre. Az esetelemzések gondolatmenete is tanulságos, segíti az olvasókat a gyermeki játék motívumainak és folyamatának megértésében, hogy tudatosabban támogató jelenléttel működjenek majd az óvodások nevelésében.
Szívmelengető látni pedagógusképzésünk értékeinek folytatását és megújulását ebben az inspiráló kötetben."
Dr. Serfőző Mónika, egyetemi docens, tanszékvezető (ELTE Tanító- és Óvóképző Kar)
"Játszani kell! A játékban tanul meg egy gyermek mindent, ami az élethez kell. Megnyugodni, kérdezni, hősnek lenni, nem feladni, együttműködni. A játék során fedezi fel önmagát, a képességeit, hogy mit szeret, mitől fél, és a játékon keresztül el is tudja magában rendezni mindezt. A felnőtt, aki a gyermeket segíti ebben – kulcsfontosságú. Pedagógus és szülő egyaránt olyan ismeretet kap ebből a könyvből, amivel lehetőséget ad a gyermek számára, hogy neki már csak játszani kelljen, továbbá segítséget nyújt abban is, hogy a felnőtt tudatosabban biztosítsa a gyermek számára azt a csodálatos teret, amiben szabadon felfedezheti a játék világát. "
Tóth Zsuzsa, pszichopedagógus, családterapeuta, a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ alapítója, vezetője