A teljesítmény- és eredményközpontúság kikoptatja a gyerekekből a kíváncsiságot, nyitottságot, érdeklődést, és óhatatlanul utoléri őket a rivalizálás, az összehasonlítgatás. Milyen eszközöket tudunk átadni ennek orvoslására, és megerősíteni a gyerekek önmagukba vetett hitét? Hogyan tudjuk javítani a figyelem képességét, miközben kutatások bizonyítják, hogy egyre csökken a koncentráció időtartama? Hogyan taníthatjuk meg nekik, hogy rugalmasan váltsanak egyik feladatról a másikra?
A mindfulness (tudatos jelenlét) számos gyakorlati eszközt nyújt ahhoz, hogyan támogathatjuk magunkat és gyermekeinket a hétköznapok forgatagában. A könyvben szereplő, öt-tíz éves gyerekeknek szóló gyakorlatok élvezetesek a számukra, mert kalandként, játékként fogják fel őket. Segítségükkel felfedezik önmagukat, és olyan készségeket sajátítanak el, amelyekkel képesek lesznek egy-egy feszült élethelyzetben önmaguk támaszai, legjobb barátai lenni. Mindehhez nincs szükség különleges felszerelésekre, körülményekre, csupán a figyelmünkre, ez pedig nagy segítség szülőknek és pedagógusoknak egyaránt.
A tudatos jelenlét értékei belenevelhetők a következő generációkba. Tudatos gyerekekből tudatos kamaszok, majd fiatal felnőttek válnak, akik lelki rugalmasságuknak köszönhetően képesek lesznek kezelni a feszült élethelyzeteket, amikor kudarccal, visszaeséssel, kihívásokkal, elutasítással találkoznak. Már kora gyermekkorban megtaníthatjuk, hogy bölcsebb, tudatosabb hozzáállással az életük mindezekkel a nehézségekkel együtt is elégedett, kiegyensúlyozott és örömteli lehet!
Barta András, a Mindfulness Alapítvány kuratóriumi elnöke és Christopher Willard, a Growing Up Mindful című könyv szerzője, a Harvard Medical School tanára ajánlásával