Nincs engedélyezve a javascript.

Megújult a Már tudok olvasni-sorozat!

1290_mtoteto2-3.png

MÁR TUDOK OLVASNI-sorozat!

A megújított sorozat azoknak a gyerekeknek szól, akik most barátkoznak az önálló olvasással és az egyedül végigolvasott könyv élményére vágynak, vagy magabiztosabban fognak bele egy rövidebb könyvbe, ami több illusztrációt és viszonylag kevesebb szöveget tartalmaz. A kortárs magyar szerzők és illusztrátorok tréfás, könnyen érthető művei három olvasási szinten érhetőek el, és sok olyan szórakoztató, játékos részletet, feladatot, matricát tartalmaznak, melyek az olvasáshoz való viszonyt erősítik, a jártasság megszerzésének szórakoztató formáját biztosítják.


A Már tudok olvasni egy 1974-ben indult sorozat, így a mai szülők és nagyszülők bizonyára mindannyian ismerik. Mivel azonban az elmúlt 50 évben sokat változtak az olvasási szokások, a vizuális élményekhez való viszonyunk és az olvasástanítás egyaránt, a sorozat teljes újragondolása mellett döntöttünk.

MÁR TUDOK OLVASNI-SOROZAT FELÉPÍTÉSE

A kötetek három olvasási szinten érhetőek el, hogy a gyerekek tudásuknak megfelelően a legmotiválóbb tartalmat és terjedelmet kaphassák.

1290_mtoszintek7.png

Miért jó olvasni? Hallgasd meg azokat, akiknek az olvasás-írás a munkájuk...

Miért jó olvasni? Nézd meg videóinkat, és megtudhatod!

Szakmai ajánlások

dr. Fodor Péter

dr. Fodor Péter

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatójának ajánlása

Olvasni jó! Sokan emlékezünk erre a rövid, de annál fontosabb gondolatra. Ha ezt hallom, olvasom, mindig eszembe jut, hogy én mikor és hogyan tanultam meg olvasni. Gyerekkori barátom már iskolába járt, és délutánonként „rajzolta” a betűket.
Tovább a teljes ajánlóra:

https://rb.gy/ndmroy

Ramháb Mária

Ramháb Mária

Informatikai és Könyvtári Szövetség elnökének ajánlása

Bizonyára sokan vagyunk, akiknek egyik legnagyobb öröme az olvasás. Talán még emlékszünk is arra, amikor az első szavak kibetűzése után egyre könnyebben nyert értelmet egy mondat, egy önálló vers vagy mese. Már nemcsak lapozgattuk az érdekes, izgalmas könyveket, hanem olvastuk is. Ki tudja, mikor jutottunk el oda, hogy kimondhattuk: tudok olvasni…
Tovább a teljes ajánlóra:

https://rb.gy/ifnyrg

Czupi Gyula

Czupi Gyula

a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár igazgatójának, az Azolo alapítójának ajánlása

Írni és olvasni a kisdiákok bár megtanulnak, kevesen lesznek közülük az olvasás örömét, kalandját megtapasztalók. Azt a munkát, amit a betűk felismerése, a szavak értelmének azonosítása és a gondolatok megértése jelenti, csak következetes edzéssel, az olvasás rendszeres művelésével, gyakorlásával lehet eredményesen elvégezni. Aki ebben támogatja a világra csodálkozó gyermekeket, az sokat tesz az olvasás teremtette lehetőségek felismeréséért a legifjabbak körében.
Tovább a teljes ajánlóra:

https://rb.gy/mxgmw4

Bodnár Laura

Bodnár Laura

III. éves tanító szakos hallgató Tokaj-Hegyalja Egyetem

Az igényes külsejű könyv fontos mondanivalót közvetít.A történet három testvérről szól, közülük Türkiz életét követhetjük nyomon. A kis sárkány kezdetben nem lóg ki a testvérei sorából.

Tovább a teljes ajánlóra:

https://rb.gy/c5rkad

Referencia iskolák

Kincskeresés a Diadalban

Ajánlás és beszámoló - Kincskeresés Nagymaroson

„Ez a könyv tökéletes választás ahhoz, hogy egy kisgyerek első önállóan elolvasott könyve meghatározó, jó élmény legyen számára. Egy ilyen pozitív indítás nagyon sokat segíthet abban, hogy a későbbiekben örömmel vegyen kézbe mesekönyveket, s értő olvasóvá váljon.”

Tovább a teljes ajánlásra.

Kincskeresés a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Semmihez sem fogható az az érzés, mikor csillogó szemű, mosolygós, érdeklődő, az olvasást még tanuló/gyakorló gyerekek egy új olvasmányba vetik bele magukat. Ez az egyik legjobb időtöltés, ugyanis egy megfelelően könnyed és laza olvasmány, tökéletessé tudja tenni a napokat. Köszönjük a MÓRA KIADÓNAK, hogy biztosította számunkra ezt a lehetőséget. Nagy örömmel, kíváncsian vettük kezünkben Stiglincz Milán könyvét.

Tovább a teljes beszámolóra

Zűrös Zénó a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Miklya Luzsányi Mónika újabb könyve nagy örömöt szerzett osztályomnak. Már tudok olvasni sorozat egy gyerekbarát könyvvel gazdagodott. A történetek igényesen, jól átgondoltan és logikusan lettek felépítve. Különlegességét az adja, hogy helyszínei létezők, szereplői valós emberek, akiknek története egyszerre tanulságos és mulatságos.

Tovább a teljes beszámolóra

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Nógrádi Gábor: Segítség, értem a kutyámat!

Amikor kézbe vettem a könyvet egy kisméretű, puha kötésű, színes rajzokkal illusztrált, igazi gyermekkönyvet tarthattam a kezemben. Végre egy olyan könyv, amely úgy íródott, hogy figyelembe veszi a gyermekek olvasni tudását. Ez a könyv 3. szintet képviseli, azaz a betűméret az olvasni jobban tudó, 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A gyorsabban haladó 7-8 évesek is szívesen olvassák, és szerintem a lassabban haladó 9-10 évesek is jól elboldogulnak a szöveggel.


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Kertész Edina: A repülő teknős

A repülő teknős c. könyv nagysága a 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A borítón lévő rajz felkeltette a tanulóim érdeklődését. Puha kötésű, a lapjai az átlagnál vastagabbak, ami könnyebben lapozhatóvá teszi. A címe miatt nagyon kíváncsiak lettek a kis olvasóim, hogy miért vagy hogyan repülhet egy teknős. Az illusztrációk segítik a szöveg megértését. Az oldalszáma miatt az elolvasása a másodikos diákoknak sem vált megterhelővé…


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Az első könyvem: Tamás Zsuzsa: Türkiz, a tűzoltó

Az első könyvem: Tamás Zsuzsa: Türkiz, a tűzoltó

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 1.c osztály

A beszámoló a feldolgozásról ide kattintva érhető el!
Tanító: Barkócziné Linzenbold Erika

Olvass és játssz velünk!

Olvass és játssz velünk!

  • Minden kötet egy oklevelettartalmaz, gyűjtsd össze őket!
  • Gyere, tarts velünk, és váltsd ki útleveled az olvasás világába!
    Töltsd le az útleveled és ragaszd bele a kötetben található matricákat!
  • Van kedved velünk játszani? Nézz bele, próbáld ki!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa,  és a mi felelősségünk!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa, és a mi felelősségünk!

  • A kötetben játékos feladatok, matricák, oklevél a gyerekeknek
  • Élményszerző történetek kortárs szerzőktől és illusztrátoroktól
  • Korosztálynak megfelelő kép-szöveg arány az olvasási (siker)élményért
  • Kezdő olvasóbarát betűméret
  • Feldolgozást segítő, letölthető anyagok szülőknek és pedagógusoknak
  • Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

    Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

  • A gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő történetek
  • A korosztálynak megfelelő szövegszerkezet
  • Három nehézségi szint a gyerekek olvasási fejlettségéhez igazodva
  • A nehezen kiolvasható szavak szótagolt megjelenítése
  • A szövegek lehetőséget nyújtanak a differenciálásra, felzárkóztatásra
  • Letölthető segédanyagok a feldolgozáshoz
  • Játékos feladatlapok az Azolon
  • Éjjeli kalamajka

    Éjjeli kalamajka

    Már tudok olvasni - 1. szint

    Majoros Nóra, Szabó Imola Julianna
    Türkiz, a tűzoltó

    Türkiz, a tűzoltó

    Már tudok olvasni - 1. szint

    Tamás Zsuzsa, Kismarty-Lechner Zita
    Kincskeresés Nagymaroson

    Kincskeresés Nagymaroson

    Már tudok olvasni - 2. szint

    Stiglincz Milán, Szabó-Nyulász Melinda
    Zűrös Zénó

    Zűrös Zénó

    Már tudok olvasni - 2. szint

    Miklya Luzsányi Mónika, Bogdán Viktória
    A repülő teknős

    A repülő teknős

    Már tudok olvasni - 3. szint

    Kertész Edina, Szabó Imola Julianna
    Segítség, értem a kutyámat!

    Segítség, értem a kutyámat!

    Már tudok olvasni - 3. szint

    Nógrádi Gábor, Nagy Norbert
    A csodagomb

    A csodagomb

    Már tudok olvasni - 1. szint

    Balázs Ágnes, Bertóthy Ágnes
    A lila boríték

    A lila boríték

    Már tudok olvasni - 2. szint

    Mészöly Ágnes, Szabó Imola Julianna
    Berci és a koboldok – A varázsajtó

    Berci és a koboldok – A varázsajtó

    Már tudok olvasni - 3. szint

    M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely
    Markovics Vilit elrabolják az ufók
    -25%

    Markovics Vilit elrabolják az ufók

    Már tudok olvasni - 2 szint

    Pacskovszky Zsolt, Klement Csaba
    Írisz és a robotgyár
    -25%

    Írisz és a robotgyár

    Már tudok olvasni - 3 szint

    Dóka Péter, Oravecz Gergely
    Lassú Víz, Sebes Patak
    -25%

    Lassú Víz, Sebes Patak

    Már tudok olvasni - 3. szint

    Marék Veronika, Baranyai (b) András
    Újra nyeregben

    Újra nyeregben

    Már tudok olvasni - 2. szint

    Kiss Judit Ágnes, Radnóti Blanka
    Ha átpördül a hinta

    Ha átpördül a hinta

    Már tudok olvasni - 1. szint

    Vig Balázs, Ritter Ottó
    cseppek.png

    Hogy ez eddig nem jutott eszébe senkinek? Már nem az, hogy a minden gyerek egyszer csak kijelenti: már tudok olvasni! Hanem az, hogy ahogy az idegen nyelvet tanulók számára vannak „szintes könyvek”, úgy lehet az anyanyelvi olvasást tanuló kisgyerekek számára is „szintes könyveket” készíteni.


    https://cseppek.hu/cikk/16700mar-tudok-olvasni