Nincs engedélyezve a javascript.

Már tudok olvasni – Olvasásfejlesztő program

2021. augusztus 20.

MÁR TUDOK OLVASNIsorozat!

1290_mtoteto2-3.png

A sorozat felépítése

A kötetek három olvasási szinten érhetőek el, hogy a gyerekek tudásuknak megfelelően a legmotiválóbb tartalmat és terjedelmet kaphassák.

1290_mtoszintek7-2.png

A sorozat azoknak a gyerekeknek szól, akik most barátkoznak az önálló olvasással és az egyedül végigolvasott könyv élményére vágynak, vagy magabiztosabban fognak bele egy rövidebb könyvbe, ami több illusztrációt és viszonylag kevesebb szöveget tartalmaz. A kortárs magyar szerzők és illusztrátorok tréfás, könnyen érthető művei három olvasási szinten érhetőek el, és sok olyan szórakoztató, játékos részletet, feladatot, matricát, oklevelet tartalmaznak, melyek az olvasáshoz való viszonyt erősítik, a jártasság megszerzésének szórakoztató formáját biztosítják.

Nézzük meg a sorozat köteteit szintenként!

1. szint - kevés szöveg - sok kép

Éjjeli kalamajka

Éjjeli kalamajka

Majoros Nóra, Szabó Imola Julianna
Türkiz, a tűzoltó

Türkiz, a tűzoltó

Tamás Zsuzsa, Kismarty-Lechner Zita
A csodagomb

A csodagomb

Balázs Ágnes, Bertóthy Ágnes
Ha átpördül a hinta

Ha átpördül a hinta

Vig Balázs, Ritter Ottó
Artúr király fesztiválja

Artúr király fesztiválja

Várfalvy Emőke, Tuza Edit
Erdei énekverseny

Erdei énekverseny

Majoros Nóra, Tuza Edit

2. szint - azonos kép és szöveg mennyiség

Zűrös Zénó

Zűrös Zénó

Miklya Luzsányi Mónika, Bogdán Viktória
Kincskeresés Nagymaroson

Kincskeresés Nagymaroson

Stiglincz Milán, Szabó-Nyulász Melinda
A lila boríték

A lila boríték

Mészöly Ágnes, Szabó Imola Julianna
Markovics Vilit elrabolják az ufók

Markovics Vilit elrabolják az ufók

Pacskovszky Zsolt, Klement Csaba
Léna és a huszonhárom herceg

Léna és a huszonhárom herceg

Mészöly Ágnes, Maros Krisztina
Újra nyeregben

Újra nyeregben

Kiss Judit Ágnes, Radnóti Blanka
Legyél a tesóm!

Legyél a tesóm!

Nógrádi Gábor, Berthóthy Ágnes

3. szint - több szöveg - képek csak néhány oldalon

Segítség, értem a kutyámat!

Segítség, értem a kutyámat!

Nógrádi Gábor, Nagy Norbert
A repülő teknős

A repülő teknős

Kertész Edina, Szabó Imola Julianna
szivunkrajta_szivecske81-1.png
Berci és a koboldok – A varázsajtó

Berci és a koboldok – A varázsajtó

M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely
Írisz és a robotgyár

Írisz és a robotgyár

Dóka Péter, Oravecz Gergely
Lassú Víz, Sebes Patak

Lassú Víz, Sebes Patak

Marék Veronika, Baranyai (b) András
Bizsúr király csapdájában

Bizsúr király csapdájában

M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely
szivunkrajta_szivecske81-1.png
A csontváz óra - Az ifjú Petrovics Sándor elfeledett kalandjai

A csontváz óra - Az ifjú Petrovics Sándor elfeledett kalandjai

Holden Rose/Kovács Attila, Oravecz Gergely
Landolás a jövőben

Landolás a jövőben

Marék Veronika, Baranyai (b) András
A rettegő fogorvos

A rettegő fogorvos

Vig Balázs, Ritter Ottó
Az elátkozott amulett

Az elátkozott amulett

M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely
A macskagróf és a konyhalány

A macskagróf és a konyhalány

Elekes Dóra, Metzing Eszter

TV2 – Életmódi – AKG – Már tudok olvasni

Miért jó olvasni? Hallgasd meg azokat, akiknek az olvasás-írás a munkájuk...

Miért jó olvasni? Nézd meg videónkat, olvasd el a cikket!

Szakmai ajánlások

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatója

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatója

dr. Fodor Péter

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/ndmroy

Ramháb Mária

Ramháb Mária

Informatikai és Könyvtári Szövetség elnöke

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/ifnyrg

Czupi Gyula

Czupi Gyula

a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár igazgatója, az Azolo alapítója

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/mxgmw4

Bodnár Laura

Bodnár Laura

III. éves tanító szakos hallgató Tokaj-Hegyalja Egyetem

Tovább az ajánlóra:
https://rb.gy/c5rkad

Akik már használták olvasástanuláshoz

Kincskeresés a Diadalban

Ajánlás és beszámoló - Kincskeresés Nagymaroson

„Ez a könyv tökéletes választás ahhoz, hogy egy kisgyerek első önállóan elolvasott könyve meghatározó, jó élmény legyen számára. Egy ilyen pozitív indítás nagyon sokat segíthet abban, hogy a későbbiekben örömmel vegyen kézbe mesekönyveket, s értő olvasóvá váljon.”

Tovább a teljes ajánlásra.

Kincskeresés a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Semmihez sem fogható az az érzés, mikor csillogó szemű, mosolygós, érdeklődő, az olvasást még tanuló/gyakorló gyerekek egy új olvasmányba vetik bele magukat. Ez az egyik legjobb időtöltés, ugyanis egy megfelelően könnyed és laza olvasmány, tökéletessé tudja tenni a napokat. Köszönjük a MÓRA KIADÓNAK, hogy biztosította számunkra ezt a lehetőséget. Nagy örömmel, kíváncsian vettük kezünkben Stiglincz Milán könyvét.

Tovább a teljes beszámolóra

Zűrös Zénó a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Miklya Luzsányi Mónika újabb könyve nagy örömöt szerzett osztályomnak. Már tudok olvasni sorozat egy gyerekbarát könyvvel gazdagodott. A történetek igényesen, jól átgondoltan és logikusan lettek felépítve. Különlegességét az adja, hogy helyszínei létezők, szereplői valós emberek, akiknek története egyszerre tanulságos és mulatságos.

Tovább a teljes beszámolóra

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Nógrádi Gábor: Segítség, értem a kutyámat!

Amikor kézbe vettem a könyvet egy kisméretű, puha kötésű, színes rajzokkal illusztrált, igazi gyermekkönyvet tarthattam a kezemben. Végre egy olyan könyv, amely úgy íródott, hogy figyelembe veszi a gyermekek olvasni tudását. Ez a könyv 3. szintet képviseli, azaz a betűméret az olvasni jobban tudó, 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A gyorsabban haladó 7-8 évesek is szívesen olvassák, és szerintem a lassabban haladó 9-10 évesek is jól elboldogulnak a szöveggel.


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Kertész Edina: A repülő teknős

A repülő teknős c. könyv nagysága a 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A borítón lévő rajz felkeltette a tanulóim érdeklődését. Puha kötésű, a lapjai az átlagnál vastagabbak, ami könnyebben lapozhatóvá teszi. A címe miatt nagyon kíváncsiak lettek a kis olvasóim, hogy miért vagy hogyan repülhet egy teknős. Az illusztrációk segítik a szöveg megértését. Az oldalszáma miatt az elolvasása a másodikos diákoknak sem vált megterhelővé…


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 1.c osztály

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 1.c osztály

Az első könyvem: Tamás Zsuzsa: Türkiz, a tűzoltó

A beszámoló a feldolgozásról ide kattintva érhető el!
Tanító: Barkócziné Linzenbold Erika

Olvass és játssz velünk!

Olvass és játssz velünk!

  • Minden kötet egy oklevelet tartalmaz, gyűjtsd össze őket!
  • Gyere, tarts velünk, és váltsd ki útleveled az olvasás világába!
    Töltsd le az útleveled és ragaszd bele a kötetben található matricákat!
  • Van kedved velünk játszani? Nézz bele, próbáld ki!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa,  és a mi felelősségünk!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa, és a mi felelősségünk!

  • A kötetben játékos feladatok, matricák, oklevél a gyerekeknek
  • Élményszerző történetek kortárs szerzőktől és illusztrátoroktól
  • Korosztálynak megfelelő kép-szöveg arány az olvasási (siker)élményért
  • Kezdő olvasóbarát betűméret
  • Feldolgozást segítő, letölthető anyagok szülőknek és pedagógusoknak
  • Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

    Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

  • A gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő történetek
  • A korosztálynak megfelelő szövegszerkezet
  • Három nehézségi szint a gyerekek olvasási fejlettségéhez igazodva
  • A nehezen kiolvasható szavak szótagolt megjelenítése
  • A szövegek lehetőséget nyújtanak a differenciálásra, felzárkóztatásra
  • Letölthető segédanyagok a feldolgozáshoz
  • Játékos feladatlapok az Azolon
  • cseppek.png

    Hogy ez eddig nem jutott eszébe senkinek? Már nem az, hogy a minden gyerek egyszer csak kijelenti: már tudok olvasni! Hanem az, hogy ahogy az idegen nyelvet tanulók számára vannak „szintes könyvek”, úgy lehet az anyanyelvi olvasást tanuló kisgyerekek számára is „szintes könyveket” készíteni.


    https://cseppek.hu/cikk/16700mar-tudok-olvasni