Nincs engedélyezve a javascript.

Csatlakozz olvasásfejlesztő programunkhoz!

2021. augusztus 20.

MÁR TUDOK OLVASNIsorozat!

1290_mtoteto2-3.png

A sorozat felépítése

A kötetek három olvasási szinten érhetőek el, hogy a gyerekek tudásuknak megfelelően a legmotiválóbb tartalmat és terjedelmet kaphassák.

1290_mtoszintek7-2.png

A sorozat azoknak a gyerekeknek szól, akik most barátkoznak az önálló olvasással és az egyedül végigolvasott könyv élményére vágynak, vagy magabiztosabban fognak bele egy rövidebb könyvbe, ami több illusztrációt és viszonylag kevesebb szöveget tartalmaz. A kortárs magyar szerzők és illusztrátorok tréfás, könnyen érthető művei három olvasási szinten érhetőek el, és sok olyan szórakoztató, játékos részletet, feladatot, matricát, oklevelet tartalmaznak, melyek az olvasáshoz való viszonyt erősítik, a jártasság megszerzésének szórakoztató formáját biztosítják.

Nézzük meg a sorozat köteteit szintenként!

1. szint - kevés szöveg - sok kép

Éjjeli kalamajka

Éjjeli kalamajka

Majoros Nóra, Szabó Imola Julianna
Türkiz, a tűzoltó

Türkiz, a tűzoltó

Tamás Zsuzsa, Kismarty-Lechner Zita
A csodagomb

A csodagomb

Balázs Ágnes, Bertóthy Ágnes
Ha átpördül a hinta

Ha átpördül a hinta

Vig Balázs, Ritter Ottó
Artúr király fesztiválja

Artúr király fesztiválja

Várfalvy Emőke, Tuza Edit

2. szint - azonos kép és szöveg mennyiség

Zűrös Zénó

Zűrös Zénó

Miklya Luzsányi Mónika, Bogdán Viktória
Kincskeresés Nagymaroson

Kincskeresés Nagymaroson

Stiglincz Milán, Szabó-Nyulász Melinda
A lila boríték

A lila boríték

Mészöly Ágnes, Szabó Imola Julianna
Markovics Vilit elrabolják az ufók

Markovics Vilit elrabolják az ufók

Pacskovszky Zsolt, Klement Csaba
Léna és a huszonhárom herceg

Léna és a huszonhárom herceg

Mészöly Ágnes, Maros Krisztina
Újra nyeregben

Újra nyeregben

Kiss Judit Ágnes, Radnóti Blanka

3. szint - több szöveg - képek csak néhány oldalon

Segítség, értem a kutyámat!

Segítség, értem a kutyámat!

Nógrádi Gábor, Nagy Norbert
A repülő teknős

A repülő teknős

Kertész Edina, Szabó Imola Julianna
Berci és a koboldok – A varázsajtó

Berci és a koboldok – A varázsajtó

M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely
Írisz és a robotgyár

Írisz és a robotgyár

Dóka Péter, Oravecz Gergely
Lassú Víz, Sebes Patak

Lassú Víz, Sebes Patak

Marék Veronika, Baranyai (b) András
Bizsúr király csapdájában

Bizsúr király csapdájában

M. Kácsor Zoltán, Oravecz Gergely

Miért jó olvasni? Hallgasd meg azokat, akiknek az olvasás-írás a munkájuk...

Miért jó olvasni? Nézd meg videónkat, olvasd el a cikket!

Szakmai ajánlások

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatója

Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár főigazgatója

dr. Fodor Péter

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/ndmroy

Ramháb Mária

Ramháb Mária

Informatikai és Könyvtári Szövetség elnöke

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/ifnyrg

Czupi Gyula

Czupi Gyula

a nagykanizsai Halis István Városi Könyvtár igazgatója, az Azolo alapítója

Tovább az ajánlóra:

https://rb.gy/mxgmw4

Bodnár Laura

Bodnár Laura

III. éves tanító szakos hallgató Tokaj-Hegyalja Egyetem

Tovább az ajánlóra:
https://rb.gy/c5rkad

Akik már használták olvasástanuláshoz

Kincskeresés a Diadalban

Ajánlás és beszámoló - Kincskeresés Nagymaroson

„Ez a könyv tökéletes választás ahhoz, hogy egy kisgyerek első önállóan elolvasott könyve meghatározó, jó élmény legyen számára. Egy ilyen pozitív indítás nagyon sokat segíthet abban, hogy a későbbiekben örömmel vegyen kézbe mesekönyveket, s értő olvasóvá váljon.”

Tovább a teljes ajánlásra.

Kincskeresés a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Semmihez sem fogható az az érzés, mikor csillogó szemű, mosolygós, érdeklődő, az olvasást még tanuló/gyakorló gyerekek egy új olvasmányba vetik bele magukat. Ez az egyik legjobb időtöltés, ugyanis egy megfelelően könnyed és laza olvasmány, tökéletessé tudja tenni a napokat. Köszönjük a MÓRA KIADÓNAK, hogy biztosította számunkra ezt a lehetőséget. Nagy örömmel, kíváncsian vettük kezünkben Stiglincz Milán könyvét.

Tovább a teljes beszámolóra

Zűrös Zénó a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskolában

Miklya Luzsányi Mónika újabb könyve nagy örömöt szerzett osztályomnak. Már tudok olvasni sorozat egy gyerekbarát könyvvel gazdagodott. A történetek igényesen, jól átgondoltan és logikusan lettek felépítve. Különlegességét az adja, hogy helyszínei létezők, szereplői valós emberek, akiknek története egyszerre tanulságos és mulatságos.

Tovább a teljes beszámolóra

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Nógrádi Gábor: Segítség, értem a kutyámat!

Amikor kézbe vettem a könyvet egy kisméretű, puha kötésű, színes rajzokkal illusztrált, igazi gyermekkönyvet tarthattam a kezemben. Végre egy olyan könyv, amely úgy íródott, hogy figyelembe veszi a gyermekek olvasni tudását. Ez a könyv 3. szintet képviseli, azaz a betűméret az olvasni jobban tudó, 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A gyorsabban haladó 7-8 évesek is szívesen olvassák, és szerintem a lassabban haladó 9-10 évesek is jól elboldogulnak a szöveggel.


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Szent János Katolikus Bölcsőde, Óvoda, Általános Iskola és AMI

Kertész Edina: A repülő teknős

A repülő teknős c. könyv nagysága a 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A borítón lévő rajz felkeltette a tanulóim érdeklődését. Puha kötésű, a lapjai az átlagnál vastagabbak, ami könnyebben lapozhatóvá teszi. A címe miatt nagyon kíváncsiak lettek a kis olvasóim, hogy miért vagy hogyan repülhet egy teknős. Az illusztrációk segítik a szöveg megértését. Az oldalszáma miatt az elolvasása a másodikos diákoknak sem vált megterhelővé…


Tovább a teljes ajánlásra

Olvasónapló

A gyerekek véleménye a könyvről

Tovább a képalbumra

LearningApps

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 1.c osztály

Debreceni Árpád Vezér Általános Iskola 1.c osztály

Az első könyvem: Tamás Zsuzsa: Türkiz, a tűzoltó

A beszámoló a feldolgozásról ide kattintva érhető el!
Tanító: Barkócziné Linzenbold Erika

Olvass és játssz velünk!

Olvass és játssz velünk!

  • Minden kötet egy oklevelettartalmaz, gyűjtsd össze őket!
  • Gyere, tarts velünk, és váltsd ki útleveled az olvasás világába!
    Töltsd le az útleveled és ragaszd bele a kötetben található matricákat!
  • Van kedved velünk játszani? Nézz bele, próbáld ki!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa,  és a mi felelősségünk!

Az olvasás a gyerekek jövőjének kulcsa, és a mi felelősségünk!

  • A kötetben játékos feladatok, matricák, oklevél a gyerekeknek
  • Élményszerző történetek kortárs szerzőktől és illusztrátoroktól
  • Korosztálynak megfelelő kép-szöveg arány az olvasási (siker)élményért
  • Kezdő olvasóbarát betűméret
  • Feldolgozást segítő, letölthető anyagok szülőknek és pedagógusoknak
  • Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

    Anyanyelvi kompetenciák és szövegértő olvasás élményeken keresztül!

  • A gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő történetek
  • A korosztálynak megfelelő szövegszerkezet
  • Három nehézségi szint a gyerekek olvasási fejlettségéhez igazodva
  • A nehezen kiolvasható szavak szótagolt megjelenítése
  • A szövegek lehetőséget nyújtanak a differenciálásra, felzárkóztatásra
  • Letölthető segédanyagok a feldolgozáshoz
  • Játékos feladatlapok az Azolon
  • cseppek.png

    Hogy ez eddig nem jutott eszébe senkinek? Már nem az, hogy a minden gyerek egyszer csak kijelenti: már tudok olvasni! Hanem az, hogy ahogy az idegen nyelvet tanulók számára vannak „szintes könyvek”, úgy lehet az anyanyelvi olvasást tanuló kisgyerekek számára is „szintes könyveket” készíteni.


    https://cseppek.hu/cikk/16700mar-tudok-olvasni