MÁR TUDOK OLVASNI-sorozat!
A megújított sorozat azoknak a gyerekeknek szól, akik most barátkoznak az önálló olvasással és az egyedül végigolvasott könyv élményére vágynak, vagy magabiztosabban fognak bele egy rövidebb könyvbe, ami több illusztrációt és viszonylag kevesebb szöveget tartalmaz. A kortárs magyar szerzők és illusztrátorok tréfás, könnyen érthető művei három olvasási szinten érhetőek el, és sok olyan szórakoztató, játékos részletet, feladatot, matricát, oklevelet tartalmaznak, melyek az olvasáshoz való viszonyt erősítik, a jártasság megszerzésének szórakoztató formáját biztosítják.
A kötetek három olvasási szinten érhetőek el, hogy a gyerekek tudásuknak megfelelően a legmotiválóbb tartalmat és terjedelmet kaphassák.
Olvasni jó! Sokan emlékezünk erre a rövid, de annál fontosabb gondolatra. Ha ezt hallom, olvasom, mindig eszembe jut, hogy én mikor és hogyan tanultam meg olvasni. Gyerekkori barátom már iskolába járt, és délutánonként „rajzolta” a betűket.
Tovább a teljes ajánlóra:
Bizonyára sokan vagyunk, akiknek egyik legnagyobb öröme az olvasás. Talán még emlékszünk is arra, amikor az első szavak kibetűzése után egyre könnyebben nyert értelmet egy mondat, egy önálló vers vagy mese. Már nemcsak lapozgattuk az érdekes, izgalmas könyveket, hanem olvastuk is. Ki tudja, mikor jutottunk el oda, hogy kimondhattuk: tudok olvasni…
Tovább a teljes ajánlóra:
Írni és olvasni a kisdiákok bár megtanulnak, kevesen lesznek közülük az olvasás örömét, kalandját megtapasztalók. Azt a munkát, amit a betűk felismerése, a szavak értelmének azonosítása és a gondolatok megértése jelenti, csak következetes edzéssel, az olvasás rendszeres művelésével, gyakorlásával lehet eredményesen elvégezni. Aki ebben támogatja a világra csodálkozó gyermekeket, az sokat tesz az olvasás teremtette lehetőségek felismeréséért a legifjabbak körében.
Tovább a teljes ajánlóra:
Az igényes külsejű könyv fontos mondanivalót közvetít.A történet három testvérről szól, közülük Türkiz életét követhetjük nyomon. A kis sárkány kezdetben nem lóg ki a testvérei sorából.
Tovább a teljes ajánlóra:
https://rb.gy/c5rkad
Ajánlás és beszámoló - Kincskeresés Nagymaroson
„Ez a könyv tökéletes választás ahhoz, hogy egy kisgyerek első önállóan elolvasott könyve meghatározó, jó élmény legyen számára. Egy ilyen pozitív indítás nagyon sokat segíthet abban, hogy a későbbiekben örömmel vegyen kézbe mesekönyveket, s értő olvasóvá váljon.”
Tovább a teljes ajánlásra.
Semmihez sem fogható az az érzés, mikor csillogó szemű, mosolygós, érdeklődő, az olvasást még tanuló/gyakorló gyerekek egy új olvasmányba vetik bele magukat. Ez az egyik legjobb időtöltés, ugyanis egy megfelelően könnyed és laza olvasmány, tökéletessé tudja tenni a napokat. Köszönjük a MÓRA KIADÓNAK, hogy biztosította számunkra ezt a lehetőséget. Nagy örömmel, kíváncsian vettük kezünkben Stiglincz Milán könyvét.
Miklya Luzsányi Mónika újabb könyve nagy örömöt szerzett osztályomnak. Már tudok olvasni sorozat egy gyerekbarát könyvvel gazdagodott. A történetek igényesen, jól átgondoltan és logikusan lettek felépítve. Különlegességét az adja, hogy helyszínei létezők, szereplői valós emberek, akiknek története egyszerre tanulságos és mulatságos.
Amikor kézbe vettem a könyvet egy kisméretű, puha kötésű, színes rajzokkal illusztrált, igazi gyermekkönyvet tarthattam a kezemben. Végre egy olyan könyv, amely úgy íródott, hogy figyelembe veszi a gyermekek olvasni tudását. Ez a könyv 3. szintet képviseli, azaz a betűméret az olvasni jobban tudó, 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A gyorsabban haladó 7-8 évesek is szívesen olvassák, és szerintem a lassabban haladó 9-10 évesek is jól elboldogulnak a szöveggel.
A repülő teknős c. könyv nagysága a 7-10 éves korosztálynak megfelelő. A borítón lévő rajz felkeltette a tanulóim érdeklődését. Puha kötésű, a lapjai az átlagnál vastagabbak, ami könnyebben lapozhatóvá teszi. A címe miatt nagyon kíváncsiak lettek a kis olvasóim, hogy miért vagy hogyan repülhet egy teknős. Az illusztrációk segítik a szöveg megértését. Az oldalszáma miatt az elolvasása a másodikos diákoknak sem vált megterhelővé…
A beszámoló a feldolgozásról ide kattintva érhető el!
Tanító: Barkócziné Linzenbold Erika
Hogy ez eddig nem jutott eszébe senkinek? Már nem az, hogy a minden gyerek egyszer csak kijelenti: már tudok olvasni! Hanem az, hogy ahogy az idegen nyelvet tanulók számára vannak „szintes könyvek”, úgy lehet az anyanyelvi olvasást tanuló kisgyerekek számára is „szintes könyveket” készíteni.