Tapasztalat, hogy az óvodai-, logopédiai-, vagy egyéb fejlesztő foglalkozásra járó gyermekeknek szükségük van a motorium fejlesztésére is. Sokuk szívesen rajzolna, de a tevékenységben nincs sikerélménye. Sokszor a szülő ugyanúgy hárítja a finom mozgás (rajzolás, alkotás) otthoni cselekvését, mondván ő nem ügyes az ilyesmiben. Ez az összeállítás szinte vezeti a rajzoló kezét, mivel a vers lendülete, ritmikája, leírása és a részletesebb ábrasorozat rendelkezésre áll, több szakaszban nyomon követhető. A tematikus választása oka a gyerekek állatok iránti általános érdeklődése, nemtől és korosztálytól függetlenül.
A versek előnyei, hogy a rímek gördülékennyé teszik az utánmondást, amellett ezeket olvasva-hallgatva különböző egyéb tudásra is szert lehet tenni: formák-, számok-, térbeli viszonyok megismerése vagy gyakorlása. Így játszva, mondókázva, rajzolva, a finom motoriumot ügyesítve, ismereteket elsajátítva történik a tevékenység. A szülő, pedagógus pedig segíti az alkotást mind a nagyobbakkal, mind a még olvasni nem-tudó kisebbekkel.
A cselekvés élményén túl további pedagógiai cél, hogy bekapcsolja a megkésett beszédfejlődésű gyermekek a beszéd világába, vagy a dadogókat a megakadás nélküli kommunikációba, akiknél fontos terápiás elem beszéd-ritmus-cselekvés aktív összerendeződésének gyakorlása.
A gyűjteményben lévő rajzolós képek fekete-fehérek, így a gyermek bátran kiszínezheti azokat, ezzel is segítve az ujjak ügyesedését, a színek tanulását, vagy egy saját képeskönyv-verses könyv kialakítását.